Archive for the sikda.kerja.polah kerja!! Category

aku tidak boleh simpan duit!!

Posted in i'm as a counselor, ngerepak sik abis2.., sikda.kerja.polah kerja!! with tags , , , , on August 23, 2010 by roshleo

aku tak boleh simpan duit..tapak tgn aku berbentuk leper yg memberi makna aku bukanlah seorang yg berjimat cermat..aku seorang yg suka merancang life dan kewangan aku tapi kalo berbelanja..aku tak kesah berape ringgit yg kluar..janji aku puas berbelanja..sampailah satu tahap yg aku mmg amat perlukan duit..perlukah aku melantik perunding kewangan untuk masalah aku ini?parah sgtkah sudah masalah berbelanja aku??i need help dri org yg pandai berjimat cermat..bukan mcm aku ;P

KEK LAPIS SARAWAK..~

Posted in sikda.kerja.polah kerja!! with tags , on August 18, 2010 by roshleo

assalamualaikum sume kwn2..kali nih post special skit sbb nk promote kt u all sume kek lapis swk yg mmg dtg dri swk dan dibuat oleh org swk sendiri..(bukan yg tiruan okey)..aku juz tolong kwn aku berniage so kalo nk beli byk boleh order and kemungkinan dpt pesanan dlm minggu hadapan..tpi special offer utk mggu nih sahaje sehingga hari sabtu (21 August 2010)  untuk 6 kek yg ade kt bwh nih..diskaun rm2 ringgit!!!

KEK LAPIS COKLAT ALMOND
KEK LAPIS BETIK
KEK LAPIS MUTIARA
KEK LAPIS PESONA

KEK LAPIS PUDINA

KEK LAPIS PUNCAK KASIH

CEPAT order sekarang sblum terlmbt!!!!kek lapis yg ada kat atas ni hanya tinggal SATU sahaja sehingga post ini ditulis..jadi sekiranya anda beli kek dlm minggu nih, gerenti dpt trus (tu pun kalo anda cepat!!)..untuk bertanyakan mengenai harga dan cara pembayaran, bolehlah menghubungi/SMS di talian 0192851169 (ALYA) atau 0133754756 (ROSLY).

a copy-paste jokes but still hillarious!!

Posted in sikda.kerja.polah kerja!! with tags , , , , on September 16, 2009 by roshleo

this one i got it from a fren yg sme prektikel at mlng..eventhou copy-paste jer but still hillarious!!

SAPE HEBAT
Man : Bapa aku hebat.
Dia polis. Semua orang takut ngan dia.
Ali : Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
Man : Wow! Bapa kau keja apa?
Ali : Tukang gunting rambut.

KELAS BI
Ayah : Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer…! Apasal hah?
Anak : Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyakkat bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila turn adikjer, bintang dah abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.

SUDU
Doktor : Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
Pesakit : Eh! tak boleh la doktor.
Doktor : Kenapa?
Pesakit : Rumah saya ada dua sudu jer.

MAYAT
Cikgu : Hasan,sambungkan 2 ayat ini menjadi satu. ‘Ali menaiki
basikal ke sekolah. Ali ternampak mayat.’
Hasan : Ali ternampak mayat menaiki basikal ke sekolah.

TIRU
Cikgu : Encik,anak awak didapati meniru Ali dalam exam.
Bapa : Apa bukti awak?
Cikgu : Encik tengok soalan nombor 4 nie. Siapakah menemui Pulau Pinang?Seman tulis “Saya tak tahu”dan anak encik tulis “Kalau engkautak tahu, aku lagi la tak tahu”.

DOKTOR
Suatu petang datang seorang lelaki berumur ke kelinik ENT , kerana telinganyadi masuki biji kacang hijau semasa dia membeli barang dapur di pasar.
Doktor : “Selamat petang…”
Pesakit : “Selamat petang Doktor!”
Doktor : ” Ada masaalah apa …..?”
Pesakit : “Telinga saya dimasuki biji kacang hijau, Doktor…”
Doktor : “Biar saya periksa telinga anda!”
setelah diperiksa….
Doktor : ” Ada2 cara untuk mengeluarkan biji tersebut…”
Pesakit : “Apa caranya doktor?”
Doktor : “Pembedahan kecil kosnya 2 ribu ringgit dan pilihan kedua
pula percuma…”
Pesakit : “Mahal sangat Doktor, kalau yang percuma bagaimana?”
Doktor : “Yang percuma kena sabar…”
Pesakit : “Baik, saya sabar, dan bagaimana caranya…?”
Doktor : “Anda sirami telinga anda 2 kali sehari dan nanti jika
sudah jadi tauge’ anda tinggal tarik keluar.”
Pesakit : “Huh

moral of the stories is .. mulakan hari dgn senyuman :)..slamat berposa n slamt ari raya!!

EH,korangBACERblogAKUker??…

Posted in sikda.kerja.polah kerja!! with tags , , , , , , , , on September 7, 2009 by roshleo
1.Anda berada di stesen bas dan rakan
anda ternampak sambil bertanya:
“Tunggu bas ke?” Anda harus menjawab: “Taklah aku tengah
tunggu helikopter, lambat pulak hari nie ye”
 
2.Anda hendak pergi ke bilik mandi untuk mandi dan rakan 
sebilik anda bertanyer: “Ko nak mandi ke ?” Jawab: 
“Taklah aku nak pi main layang-layang kejap,ko nak join?”
 
3.Anda sedang menulis surat dan rakan anda menegur:”Aik? 
Tulis surat nampak?” Jawab: “Oh ye ke? Aku tak prasan 
ah… tangan aku bergerak sendiri” Lepas tu
sindir dia dgn sindiran yg berpower lagik brutal sambil pointing
kat tgn yg menulis dan sambung “ah tu kan dia jln sendiri, aku tak tahu tau”
 
4.Anda sedang makan nasik dan orang tegur: “Makan
 nasik?” Jawab: ” Mate ko bute ke per? Kan aku tengah 
minum teh ais nie?”
 
5.Anda baru pulang dari kerja dan jiran anda bertanyer:
“Baru balek dari keje?” 
Jawab: “Taklah, saya dari rumah, nak pi kerje lah 
nie… opis saya dah pindah kat rumah.. dan rumah saya 
dah pindah kat opis”.
 
6.Anda sedang sibuk buat kerja dan rakan sepejabat
menegur: “Eh kau sibuk ke?” Jawab : Takyah jawab,
peratikan muke dia pastu lempang siket pipi dia.
7.Anda sedang menonton tv ceriter melayu, rakan anda
datang lalu bertanyer:”Eh citer melayu ke?” Jawab:
“Bukanlah, nie kan citer Otromen Toro menentang Raksase
dari Planet X… kao tunggu jap nanti otromen kuar”.

p/s: tulah jawapan yg patot anda bagi kalo dpt soalan2 cepumas yg xmasok akal mengalahkn soklan calculus mcm yg di atas!haha… : )

                       till next time!!